Za začetek
Moderator: s58r
Za začetek
Uporaba mahu, letnic pa tudi kimpasa je sicer uporabna, verjetno pa nekoliko zastarela metoda navigacije.
Morda ne bi bilo napak, če bi tukaj spregovorili kaj o sodobnih napravah, kje kaj kupiti, kaj je najprimernejše ipd.
73 Jurij, s57x
Morda ne bi bilo napak, če bi tukaj spregovorili kaj o sodobnih napravah, kje kaj kupiti, kaj je najprimernejše ipd.
73 Jurij, s57x
Re: Za začetek
Zdravo!
Po dveh slabih izkušnjah s papirnatimi specialkami in meglo po dežju v hribih okoli Kolpe sem se odločil, da si omislim GPS napravo. Kar nekaj časa sem nihal med odločitvijo, kaj vzeti. Na koncu sem se odločil za pohodniški Garmin GPSmap 60CSx. Prevladalo je dvoje: zadeva je vodoodporna, z dvema akumulatorjema 1.2V (ali dvema alkalnima baterijama) naj bi zdržala cca 20 ur. No, ker nisem nikoli še toliko hodil, ne mrem vedeti, če je res . V avtu iz topografskih kart preklopim na cestne, kar me pripelje do izhodišča, pa še akumulatorčki se vmes polnijo. Druga stvar je ta, da sem se kljub nekaj dodatni teži odločil za ločene "nebodigatreba" pripomočke, saj je zelo malo verjetno, da bi mi crknili vsi hkrati (GSM, GPS, mali fotoaparat).
Do sedaj še nisem imel problemov niti v najbolj gostem smrekovem gozdu - le nekoliko večja toleranca pozicije se pojavi (cca 10-15m). Ko je signal dober, lahko na GPS-u vidim, na kateri strani vogala pri hiši se nahajam .
Je pa potrebno biti pazljiv pri cestni uporabi. Če je na karti označena cesta, je to lahko cesta za avto, morda "cesta" za traktor ali terenca, lahko pa je zadeva že zaraščena, saj jo (npr. gozdarji) ne vzdržujejo več. Zaradi tega si raje doma skreiram ruto, pri tem pa si pomagam z klasičnimi kartami. Postavim si točke, ki jih moram prevoziti in to je to. Na klasičnih kartah je nekoliko bolj jasno, katere "kvalitete" je kakšna od cest. Do seda sem do izhodišča vedno prišel tako, kot sem si zamislil.
V "pohodniškem načinu" mi zadeva kaže smer in oddaljenost od cilja (vrha). Pot si izbiram glede na terenske razmere. Glavno mi je, da vedno točno vem, kje se glede na izhodišče ali cilj nahajam.
Predlog za vsakega novega uporabnika: Naredite nekaj izletov v konce, ki jih poznate - tako z avtom, kot peš. Na ta način boste najbolje spoznali delovanje naprave in kako jo ukrotiti, če gre slučajno kaj narobe. Šele kasneje se dejansko odpravite v neznano.
V vsakem primeru pa imejte s sabo vsaj pohodniško karto, nikoli ne veš, kdaj te bo tehnika pustila na cedilu
Po dveh slabih izkušnjah s papirnatimi specialkami in meglo po dežju v hribih okoli Kolpe sem se odločil, da si omislim GPS napravo. Kar nekaj časa sem nihal med odločitvijo, kaj vzeti. Na koncu sem se odločil za pohodniški Garmin GPSmap 60CSx. Prevladalo je dvoje: zadeva je vodoodporna, z dvema akumulatorjema 1.2V (ali dvema alkalnima baterijama) naj bi zdržala cca 20 ur. No, ker nisem nikoli še toliko hodil, ne mrem vedeti, če je res . V avtu iz topografskih kart preklopim na cestne, kar me pripelje do izhodišča, pa še akumulatorčki se vmes polnijo. Druga stvar je ta, da sem se kljub nekaj dodatni teži odločil za ločene "nebodigatreba" pripomočke, saj je zelo malo verjetno, da bi mi crknili vsi hkrati (GSM, GPS, mali fotoaparat).
Do sedaj še nisem imel problemov niti v najbolj gostem smrekovem gozdu - le nekoliko večja toleranca pozicije se pojavi (cca 10-15m). Ko je signal dober, lahko na GPS-u vidim, na kateri strani vogala pri hiši se nahajam .
Je pa potrebno biti pazljiv pri cestni uporabi. Če je na karti označena cesta, je to lahko cesta za avto, morda "cesta" za traktor ali terenca, lahko pa je zadeva že zaraščena, saj jo (npr. gozdarji) ne vzdržujejo več. Zaradi tega si raje doma skreiram ruto, pri tem pa si pomagam z klasičnimi kartami. Postavim si točke, ki jih moram prevoziti in to je to. Na klasičnih kartah je nekoliko bolj jasno, katere "kvalitete" je kakšna od cest. Do seda sem do izhodišča vedno prišel tako, kot sem si zamislil.
V "pohodniškem načinu" mi zadeva kaže smer in oddaljenost od cilja (vrha). Pot si izbiram glede na terenske razmere. Glavno mi je, da vedno točno vem, kje se glede na izhodišče ali cilj nahajam.
Predlog za vsakega novega uporabnika: Naredite nekaj izletov v konce, ki jih poznate - tako z avtom, kot peš. Na ta način boste najbolje spoznali delovanje naprave in kako jo ukrotiti, če gre slučajno kaj narobe. Šele kasneje se dejansko odpravite v neznano.
V vsakem primeru pa imejte s sabo vsaj pohodniško karto, nikoli ne veš, kdaj te bo tehnika pustila na cedilu
Zadnjič spremenil s57xx, dne 18 Okt 2008, 08:28, skupaj popravljeno 1 krat.
Jure S57XX
Re: Navigacija
živjo
Tudi mene precej mika nakup omenjene naprave (60csx)
zanima me mnenje ostalih uporabnikov glede:
travniške verzije kart
velikost micro sd kartic za čim več kart
kako je z RS232 kablom saj bi ga jaz potem priključil še na TH-D7 da bo prisoten tudi aprs na aktivacijah
in nakoncu še najnižja cena v slo(trenutno na mimo vrste 300€) z možnostjo na obroke
73
Tudi mene precej mika nakup omenjene naprave (60csx)
zanima me mnenje ostalih uporabnikov glede:
travniške verzije kart
velikost micro sd kartic za čim več kart
kako je z RS232 kablom saj bi ga jaz potem priključil še na TH-D7 da bo prisoten tudi aprs na aktivacijah
in nakoncu še najnižja cena v slo(trenutno na mimo vrste 300€) z možnostjo na obroke
73
Zbiram tolarje in evre kovance ter bankovce tako da če ima kdo kaj zame bom zelo vesel
Re: Za začetek
Živ!
Tele pa ne razumem najbolj? Čer si mislil topografske karte, so v merilu 1:50k, ekvidistanca na 20m, sem pa že našel nekaj napak glede izohips. No, meni je na terenu pomembnejša smer, teren pa spremljam med hojoS56WDN napisal/-a: ... travniške verzije kart ...
Jaz imam 1G, pa zadošča za celotno Slovenijo - avto in topo karte hkrati naložene. Če bi želel imeti naloženih več držav, je verjetno smiselno kupiti največjo kartico, ki jo naprava podpira, saj razlike v ceni kartic niso bistvene. Bi bilo pa za poizkusit, če se zamljevidi izrisujejo kaj hitreje v primeru uporabe hitrejših kartic.S56WDN napisal/-a: ... velikost micro sd kartic za čim več kart ...
Kabel je opcija, je pa verjetno smiselno prej preštudirati navodila, ki se dobijo v PDF-u na uradni strani, glede podatkov, ki se dejansko izmenjujejo preko RS232. Naprava ima tudi USB2 priključek za klasično komunikacijo z računalnikom doma, nalaganje in snemanje posnetih podatkov.S56WDN napisal/-a: ... kako je z RS232 kablom ...
Zadnjič spremenil s57xx, dne 18 Okt 2008, 08:29, skupaj popravljeno 1 krat.
Jure S57XX
Re: Za začetek
Še ena zadeva, o kateri bi lahko povedali več tisti, ki to uporabljajo. Navigacija na GSM-u (kolikor vem imata to Boris S54Q in Lukas S57LU) ter navigacija na dlančniku (Miloš S53X).
Zadeve bi bile zagotovo zelo zanimive za tiste, ki naprave že imajo za (morda) druge namene, pa bi jih lahko izkoristili še za kaj pametnejšega, kot je telefoniranje in igranje igric . Predvsem pri GSM-u se bo verjetno pojavilo vprašanje, koliko ti operater računa za to funkcionalnost?
Poleg morebitnih dodatnih stroškov vidim jaz problem v slabem vremenu - vodotesnost.
Zadeve bi bile zagotovo zelo zanimive za tiste, ki naprave že imajo za (morda) druge namene, pa bi jih lahko izkoristili še za kaj pametnejšega, kot je telefoniranje in igranje igric . Predvsem pri GSM-u se bo verjetno pojavilo vprašanje, koliko ti operater računa za to funkcionalnost?
Poleg morebitnih dodatnih stroškov vidim jaz problem v slabem vremenu - vodotesnost.
Zadnjič spremenil s57xx, dne 18 Okt 2008, 08:29, skupaj popravljeno 1 krat.
Jure S57XX
Re: Za začetek
Navigacija je dobila svoj forum zato je tudi ta objava temu primerno spremenila naslov.
V navigaciji je že nekaj člankov, predvsem predstavitev nekaterih Garminovih izdelkov, s strani uporabnika, ki ve kaj hoče od aparata.
Tako so zaenkrat predstavljeni Oregon 300, Colorado 300 in 60CSx. Na tem mestu bi se še enkrat zahvalil Tonetu, da je dovolil objavo svojih prispevkov iz MTB foruma.
Mnogo več o tej "Navigacija" tematiki, izkušnje, vprašanja, odgovore, dvome, .... najdete na zgoraj omenjenem MTB forumu, TUKAJ !
V navigaciji je že nekaj člankov, predvsem predstavitev nekaterih Garminovih izdelkov, s strani uporabnika, ki ve kaj hoče od aparata.
Tako so zaenkrat predstavljeni Oregon 300, Colorado 300 in 60CSx. Na tem mestu bi se še enkrat zahvalil Tonetu, da je dovolil objavo svojih prispevkov iz MTB foruma.
Mnogo več o tej "Navigacija" tematiki, izkušnje, vprašanja, odgovore, dvome, .... najdete na zgoraj omenjenem MTB forumu, TUKAJ !
Re: Za začetek
Zdravo!s57x napisal/-a:Uporaba mahu, letnic pa tudi kimpasa je sicer uporabna, verjetno pa nekoliko zastarela metoda navigacije.
Morda ne bi bilo napak, če bi tukaj spregovorili kaj o sodobnih napravah, kje kaj kupiti, kaj je najprimernejše ipd.
73 Jurij, s57x
Kljub temu, da vsi vse bolj pogledujemo v smeri "elektronike", nam le ta ne bo dosti pomagala, če se ne seznanimo vsaj z nekaterimi osnovami orientacije v naravi. Toplo priporočam, da se prebere kaka literatura posvečena osnovam orientacije v naravi. Eno od takih gradiv je zagotovo knjižica (priročnik) Orientacija. Tudi cena je v primerjavi z nekaterimi drugimi našimi pripomočki povsem sprejemljiva.
Bomo kako o orientaciji rekli na prihodnjem S59DKR SOTA srečanju v novembru.
Jure S57XX
Re: Za začetek
Nekaj osnov glede orientacije je možno najti tudi tu:
http://www.pristavec.si/Mape/Orientacij ... acija.html
http://www.pristavec.si/Mape/Orientacij ... acija.html
Jure S57XX
Re: Za začetek
Zdravo!
Andrej (S56ZAB) je na LEA forumu objavil zelo poučno povezavo, ki bi si jo moral ogledati vsak uporabnik GPS-a. KLIK!. Sicer je nekaj povezav zastarelih, pa vseeno ...
Za poizkušino navajam del teksta:
" ... GPS je odličen navigacijski pripomoček, vendar velja opozoriti, da ima prav tako kot drugi inštrumenti tudi svoje omejitve. Zato je poznavanje in uporaba klasične orientacije in toprafije ter dela s kompasom nujno potreben pogoj za delo z GPS. Pri življensko nevarnih odločitvah in situacijah (npr. pristanek z jadralnim letalom v megli) se ne zanašajte izključno na GPS. Prav tako opozarjam, da je uporaba podatkov in programske opreme, objavljenih na tej strani, na vašo lastno odgovornost. ... "
Andrej (S56ZAB) je na LEA forumu objavil zelo poučno povezavo, ki bi si jo moral ogledati vsak uporabnik GPS-a. KLIK!. Sicer je nekaj povezav zastarelih, pa vseeno ...
Za poizkušino navajam del teksta:
" ... GPS je odličen navigacijski pripomoček, vendar velja opozoriti, da ima prav tako kot drugi inštrumenti tudi svoje omejitve. Zato je poznavanje in uporaba klasične orientacije in toprafije ter dela s kompasom nujno potreben pogoj za delo z GPS. Pri življensko nevarnih odločitvah in situacijah (npr. pristanek z jadralnim letalom v megli) se ne zanašajte izključno na GPS. Prav tako opozarjam, da je uporaba podatkov in programske opreme, objavljenih na tej strani, na vašo lastno odgovornost. ... "
Jure S57XX