Zdravo!
Po dveh slabih izkušnjah s papirnatimi specialkami in meglo po dežju v hribih okoli Kolpe sem se odločil, da si omislim GPS napravo. Kar nekaj časa sem nihal med odločitvijo, kaj vzeti. Na koncu sem se odločil za pohodniški Garmin GPSmap 60CSx. Prevladalo je dvoje: zadeva je vodoodporna, z dvema akumulatorjema 1.2V (ali dvema alkalnima baterijama) naj bi zdržala cca 20 ur. No, ker nisem nikoli še toliko hodil, ne mrem vedeti, če je res
. V avtu iz topografskih kart preklopim na cestne, kar me pripelje do izhodišča, pa še akumulatorčki se vmes polnijo. Druga stvar je ta, da sem se kljub nekaj dodatni teži odločil za ločene "nebodigatreba" pripomočke, saj je zelo malo verjetno, da bi mi crknili vsi hkrati (GSM, GPS, mali fotoaparat).
Do sedaj še nisem imel problemov niti v najbolj gostem smrekovem gozdu - le nekoliko večja toleranca pozicije se pojavi (cca 10-15m). Ko je signal dober, lahko na GPS-u vidim, na kateri strani vogala pri hiši se nahajam
.
Je pa potrebno biti pazljiv pri cestni uporabi. Če je na karti označena cesta, je to lahko cesta za avto, morda "cesta" za traktor ali terenca, lahko pa je zadeva že zaraščena, saj jo (npr. gozdarji) ne vzdržujejo več. Zaradi tega si raje doma skreiram ruto, pri tem pa si pomagam z klasičnimi kartami. Postavim si točke, ki jih moram prevoziti in to je to. Na klasičnih kartah je nekoliko bolj jasno, katere "kvalitete" je kakšna od cest. Do seda sem do izhodišča vedno prišel tako, kot sem si zamislil.
V "pohodniškem načinu" mi zadeva kaže smer in oddaljenost od cilja (vrha). Pot si izbiram glede na terenske razmere. Glavno mi je, da vedno točno vem, kje se glede na izhodišče ali cilj nahajam.
Predlog za vsakega novega uporabnika: Naredite nekaj izletov v konce, ki jih poznate - tako z avtom, kot peš. Na ta način boste najbolje spoznali delovanje naprave in kako jo ukrotiti, če gre slučajno kaj narobe. Šele kasneje se dejansko odpravite v neznano.
V vsakem primeru pa imejte s sabo vsaj pohodniško karto, nikoli ne veš, kdaj te bo tehnika pustila na cedilu