S5/BI-024 Cicelj

Moderator: s58r

Odgovori
S57S
Prispevkov: 55
Pridružen: 03 Jul 2021, 00:19

S5/BI-024 Cicelj

Odgovor Napisal/-a S57S »

Uvod
Cicelj je v preteklosti, kot berem po forumu in kot sem slišal po pripovedovanju, povzročal kar malo ''sivih las'', saj ima v bistvu tri vrhove. Od mesta, s katerega se odpravi večina SOTAšev, to je od cerkve Svetega Križa v vasi Križevska vas, bomo najprej prišli na ''lažni'' vrh, s tablo pribito na drevo, ki pompozno označuje, da smo na cilju. A ni tako, treba bo še naprej, kakšnih 500m, če ne več. Da bi bila zadeva še bolj sumljiva, se od ''lažnega'' vrha nato, ob nadaljevanju hoje naprej, predvsem spuščamo rahlo navzdol. Zato sem tokrat še enkrat vseskozi gledal na Mapy navigacijo, kjer je pisalo za ''lažni'' vrh, da je visok 819m (kar bo kar držalo, ne pa 836m, kar piše na tabli), malo pa na teren, ki se je počasi začel spet dvigovati. Ko sem prišel na naslednji najvišji del (po mojem občutku) sem pogledal na Mapy navigacijo in videl, da sem že krepko naprej od oznake na navigaciji, ki določa točko 836m, kar naj bi po tej karti, ki jo imam naloženo na navigaciji, to bil najvišji vrh ''Cicljev''. Tam, kjer karta kaže teh 836m je bistveno nižje. Na telefonu sem preveril GPS koordinate in videl, da sem sedaj pa res na pravih koordinatah, to je tistih, ki so zapisane na SOTLASU in v ARM. Torej: 46.1097, 14.735. Točno tako je kazal tudi moj telefonski GPS. Da bi bila zadeva še bolj čudna imamo mi zapisano, da se SOTA vrh Cicelj nahaja na višini 825m. (tako piše v ARM in na SOTLASu) In ne na višini 836m, kot je za najvišji vrh označeno na kartah. Pa razumi, kdor more! Sam se s temi višinci nočem obremenjevati. Hočem le, da sem na pravem mestu. In to naj bi bio na koordinatah, katere so zapisane v ARM.

Po aktivaciji se tokrat nisem vračal po isti poti nazaj, saj je bila ob vzponu prva četrtina poti, ki poteka po dokaj strmem kolovozu, tako spolzka in blatna, da sem trikrat pristal na kolenih. Nič čudnega, saj v letošnjem maju (2023) skoraj vsak dan dežuje. Pohodne palice sem seveda spet pozabil v prtljažniku. Važno, da je Hofer zaslužil. Od nekega možaka, ki je pritekel mimo sem izvedel, da se da oditi še malo naprej in potem v dolino ter se do cerkve, kjer sem parkiral, krožno vrniti po asfaltni cesti, ki na enem mestu preide v makadam. Nato pa spet stopimo na asfalt. Pa naj bo tokrat tako. Gremo peš po cesti. Res nisem želel, da bi se bi po kolovozu po riti drsal nazaj. Po končani aktivaciji sem torej krenil namesto nazaj, raje naprej, po grabenu, proti vzhodu. Od mesta, kjer se nahaja naš SOTA vrh sem po kakšnih 50m opazil še en prostor, kjer ni toliko drevja. Vidijo se celo kamniški hribi, kar je ugotovl že Slavc, S53XX, v enem prejšnjih postov. Nisem meril, ampak po moje je to še v aktivacijski coni. Vsekakor bom naslednjič to preveril in skoraj sigurno delal od tam, če bo to seveda v skladu s pravili.

Parking koordinate
46.10989, 14.712268 ali pa na HRIBI.net vtipkajte Cicelj in nato Križevska vas – Cicelj ter kliknite na gornjo GMAPS ikono.

Opis poti do parkinga-izhodišča
Z avtoceste Ljubljana - Celje se usmerimo na izvoz Šentjakob in cesti naprej sledimo proti Litiji. Iz krožišča pri Dolskem zapeljemo na izvoz v smeri naselja Vinje, v naslednjem križišču pa gremo desno v smeri Zagorice proti Križevske vasi. Sledi približno 5 km vožnje po sprva lepem asfaltu, ki nato višje preide v nekoliko slabšega, a še vedno primernega za vsako vozilo. Paziti je potrebno le, ker se cesta na desni strani poseda, kar je označeno z opozorilnimi tablami. Tej, ob robovih poškodovani cesti, sledimo do cerkve Sv. Križa v Križevski vasi. Parkiramo na primernem mestu v bližini cerkve. Sam sem parkiral 200m nižje, na za to lepo nasutem mestu. Pri sami cerkvi zgoraj je bolj malo primernih parkirnih mest a tudi tam se parkirati da.

Opis poti od parkinga-izhodišča do vrha
Nasproti cerkve se usmerimo v hrib in po levi strani obidemo igrala ter manjše nogometno igrišče. Nekoliko višje pa po desni bližnjo hišo, za katero stopimo na kolovoz, kateremu sledimo v desno. Sprva se nam s kolovoza odpre še lep pogled na Križevsko vas in okoliško hribovje, nato pa pot preide v gozd, skozi katerega se ves čas vzpenjamo po serpentinastem, mestoma precej strmemu kolovozu. Včeraj, ko sem bil na aktivaciji je bil ta kolovoz popolnoma razmočen in na najstrmejših delih je zelo polzelo. Zgleda, da so tudi pred kratkim spravljali les, saj se od lanskoletne aktivacije ne spomnim, da bi bila pot tako razrita. Skušal sem se umikati povsem desno ali levo, a povsod ne gre. Skratka, toplo priporočam, da se na Cicelj s te strani odpravite šele, ko bo nekaj dni suhega vremena in se ''drsalnica'' posuši. Višje kolovoz zavije levo, mi pa proti desni dosežemo greben Ciclja. Od tu naprej ni večjih klancev. Tako bomo hitro na prvi ''točki'' – lažnem vrhu z tablo in mamljivo klopco. Za pravi referenčni SOTA vrh, bomo morali še malo, po grabenu naprej.

Vrh
Vrh, naš pravi SOTA vrh, je izredno poraščen z drevjem in prostora za dipole preprosto ni. Še vertikalna antena ima težave najti navpično čistino, če malo pretiravam. Sam sem uporabil 7,6m vertikalne žice, padajoče iz, na suho deblo privezane polagalke. 12m-terski radial pa sem povlekel cik-cak po vejevju, kjer se je to pač dalo. Seveda od tako super provizorno postavljene antene ni za pričakovati čudežev. ICOM avtomatski tuner se ni pritoževal in je impedanco, direktno vanj vtaknjene žice, uslužno spravil v bližino 50-tih Ohmov. SWR dober, vse dobro, pravijo. Imajo prav, a se tudi motijo. Ko se nekaj časa ukvarjaš z antenami in niti ni važno, da si elektro inženir, ti z leti postane jasno, da je vse v tem, kam antena seva. Drugače povedano, vse je v antenskem diagramu. Karkoli vertikalno postavljenega, pa četudi še tako primitivno postavljenega, kot sem bi v to prisiljen na tej lokaciji, seva proti horizontu. Lokalne zveze pa bodo šle izredno težko. Zato raje uporabljam 12,5m dolgo žico, postavljeno v Inverted Vee konfiguraciji, ker tako pridobi na obeh polarizacijah. In ta se je v zadnjih nekaj aktivacijah pokazalo za optimum. Tu, na Cicelj-u to preprosto ne gre. Kakorkoli, vse skupaj, z 2m FM vred se je v malo manj kot eni uri nabralo 30 zvez. Na UKV seveda motenj ni. Signali so po ljubljanski kotlini še vedno solidno dobri. Gre tudi do Jesenic. Ostalih 145 MHz FM DXov tokrat ni bilo.

Zaključek
Cicelj je, ob suhih kolovoznih tleh nezahteven hrib, ki pa žal ne nudi veliko razgledov. Kot pravim, je potrebno preveriti, če je lokacija malenkost naprej od naših SOTA koordinat še v aktivacijski coni. Če je temu tako, bi lahko bil malo bolj prijeten za aktivatorje, sicer je resnično zoprn. Je pa slabo obiskan in razen kakšnega tekača, boste imeli tudi za vikend mir. Dostop iz opisane strani je še najboljša opcija, saj sem videl, da je iz druge strani sama pot daljša, pa še parkirati ni kje. Razen na verjetno povsem privatnih dvoriščih. Tukaj opisano varianto izhodišča iz Križevske vasi nameravam uporabljati še naprej. Od parkinga do vrha sem v ''izrednih razmerah'' (beri spolzka tla) in s 13,5 kg težkim nahrbtnikom (Le zakaj rabim vlačit s sabo tri radije?) rabil dobrih 45 minut. (Odgovor na prejšnje vprašanje najdete v delčku besedila neke stare pesmi: ''The answer my friend, was blowin' in the wind...)

Najlažje parkiramo 200m pod Cerkvijo
CICELJ_PARKING_800.jpg
CICELJ_PARKING_800.jpg (107.26 KiB) Pogledano 197 krat
''Lažni vrh''. Naš SOTA vrh je še naprej, po grebenu.
CICELJ_FAKE_VRH_800.jpg
CICELJ_FAKE_VRH_800.jpg (207.44 KiB) Pogledano 197 krat
Ta ''prav''' (po ARM/SOTLASu) vrh
CICELJ_PRAVI_VRH_800.jpg
CICELJ_PRAVI_VRH_800.jpg (222.07 KiB) Pogledano 197 krat

Odgovori