Garmin GPSMAP 60 CSx

Moderator: s58r

Odgovori
Uporabniški avatar
s53x
Prispevkov: 457
Pridružen: 20 Maj 2008, 15:36
Kontakt:

Garmin GPSMAP 60 CSx

Odgovor Napisal/-a s53x »

Moj MTB prijatelj Tone se ljubiteljsko ukvarja tudi s preizkušanjem in primerjanjem različnih GPS naprav. Članke objavlja na MTB forumu, ki je napisan na koncu sestavka. Tam dobite tudi druge info, ki vas zanimajo. Na tem mestu se Tonetu najlepše zahvaljujem za dovoljenje, da njegove analize objavim tudi na našem SOTA forumu . Tone hvala!
Miloš S53X


Slika

Dober mesec imam v uporabi novi GARMIN GPSMAP 60CSx. V tem času sem naredil kar nekaj primerjav z mojim starim GPSMAP 60C. Primerjava bi bila boljša, če bi primerjal s GPSMAP 60CS, vendar nisem imel te možnosti. Za tiste, ki ne poznajo razlike samo na kratko. 60CS ima vse funkcije enake kot 60C le da ima dodan barometrični višinomer in elektronski kompas.

Novost v 60CSx pa je visoko občutljiv SiRF sprejemnik in microSD kartico za shranjevanje kart. Ob nakupu je priložena 64 MB kartica.

Modeli GPSMAP 60 so 'univerzalni' GPS-ji, saj so uporabni tako za pohodnike, kolesarje, jadralce, kot tudi za navigacijo v avtomobilih s tako imenovano Turn by Turn navigacijo (ta nima glasovnega vodenja).

V čem je model 60CSx boljši?

Sprejem je bistveno boljši. To velja predvsem za slabe pogoje (gozdovi, soteske..). Primerjava v dobrih pogojih ni pokazala praktično nobenih razlik. Ob tem moram omeniti, da ima že 60C relativno dober sprejem. Do sedaj sem imel priliko preizkušati naslednje GPS modele: Magelan 350, MLR 24, Garmin GPS V, Garmin Vista. Od vseh teh je imel Garmin 60C najboljši sprejem. Novi 60CSx pa se zelo dobro izkaže tudi v slabih pogojih, ki so pri gorskem kolesarjenju kar pogosti.

Razliko v kvaliteti sprejema je najbolje prikazati na Trackih. Ta dva tracka sta bila posneta 18.3.2006 na poti na Kucelj takole:

Slika

Slika

Slika

Modri je 60C, rdeči pa 60CSx.

Slika
Tu pa lahko vidite še primerjavo koordinat:

Pozicijska natančnost se izkaže tudi v boljšem višinskem profilu.

Slika

Slika

Tista 'stopnica' na prvem kilometru spodnjega profila je zato, ker sem šele tu spomnil, da moram kalibrirati barometrični višinomer.

Naredil sem še test na pohodu na Magdalensko goro. Oba sprejemnika sem imel v žepu vetrovke. Tu se razlika v profilu vidi še bolj očitno:

Slika

Slika

Naredil sem tudi preizkus na smučanju (Cortina d'Ampezzo). Sprejemnik sem imel v žepu smučarske bunde.

Takole izgleda posnet track:
Slika

Takole pa izgleda profil:
Slika

Tu nisem imel 60C, da bi prikazal primerjavo v istih pogojih. Imam pa od lanskega leta primer iz istega smučišča, ki je bi posnet s 60C:
Slika
Razlika je očitna. Novi x lovi dobro lovi tudi v gondolah.

Zanimiva je tudi primerjava v avtu. 60C v Scenicu brez zunanje antene ne lovi skoraj nič. Novi 60CSx lovi tudi brez antene zelo dobro. Posnel sem track v avtu na poti na Pohorje. 60C je priključen na anteno, 60CSx pa je brez antene:
Slika

Trojane:
Slika
Seveda tudi 60CSx prekine sprejem v tunelu vendar je posneti track bistveno boljši kot pri 60C. Pri njem pride do prekinitve tracka (manjka del poti v tunelu) ali pa celo 'zapleše' cikcak. 60CSx pa sicer track prekine vendar je prekinitev zelo kratka in na tracku se tunel skoraj ne pozna.

Poleg dobrega sprejema ima 60CSx še nekaj prednosti:
- Če dokupiš večje micrSD kartice imaš lahko s sabo na potovanju karte cele Evrope. Pri 60C je bilo možno naložiti karte Evrope le za dobrih 1000 km poti (Od Ljubljane do Kolna na primer).
- Hitrejši procesor, kar se kaže v hitrosti izračuna poti. Tu je enkrat hitrejši od 60C, kar je zelo koristno pri rekalkulaciji poti, ko zgrešiš pravo smer
- Hitrejši procesor je zelo dobrodošel pri zumiranju karte na ekranu in premikanju po karti.
- Ko je priključen na USB kabel, se tudi napaja s PC-ja in zato ne troši baterij
- Možno jo nalagati lastne POI točke

In na koncu še nekaj slabosti (ki pa niso zanemarljive):

- Če je vključena funkcija WAAS se včasih zgodi, da po izhodu iz tunela ne najde satelitov. Po ponovnem zagonu deluje normalno.
- V dobrem mesecu dni se mi je trikrat zgodilo, da je na ekranu izginila višina in pozneje sem v tracku videl, da se je višina 'zalepila' na 30000 m. Ko sem ga ponovno zagnal, je bila višina spet normalna.
- Skupno višince ne sešteva pravilno. Razlika je tudi 50%.
- Funkcija TrackBack, ki jo na kolesu veliko uporabljam deluje slabše kot pri 60C, kjer zavoj prikaže tudi grafično na karti, medtem ko 60CSx po pisku samo pokaže smer s pušćico.
- Vodenje Turn by Turn malo prepozno opozori na zavijanje. To je še posebej moteče na avtocesti, kjer so hitrosti višje. Pri nižjih hitrostih (v mestu) to ni moteče.
- Ko stojiš na mestu in je slabši sprejem (na malici v gostilni) napolni track z nekaj tisoč točkami, ki so vse približno na istem mestu. To je zelo moteče, saj lahko zmanjka prostora (omejitev je 10.000 točk) za pravi track. Zato priporočam, da se ga med postanki ugasne. Tega problema pri 60C ni bilo.
- Pri shranjevanju Track-a v OZI vedno na koncu doda eno točko s čudno višino -1500m
- Poraba baterij je nekoliko večja
- Ker je delno spremenjen protokol za komunikacijo s PC, ne delujejo nekatere funkcije v Ozi. Prenos Trackov in Waypointov deluje, ne deluje pa Moving Map. Prav tako ne delujejo nekatere funkcije v G7toWin.

Primer prikaza profila z napačnimi skupnimi višinci:
Slika

Primer funkcije TrackBack:
Slika

Vse te napake so bolj SW narave. Do sedaj sem ga že dvakrat nadgradil (dobil sem ga z verzijo 2.50, nadgradil sem ga na 2.60 in na 2.62 Beta) in vse glavne napake ostajajo.

Te napake so ugotovili tudi drugi uporabniki in so sporočene tudi na GARMIN, tako da upamo, da jih bodo kmalu odpravili.

Še nekaj drugih slikc, ki so nastale ob testiranju, si lahko ogledate TUKAJ!

Tone

Še kratka dopolnitev osnovnega testa.

9. maja so prišli popravki SW verzija 2.70. Odpravljene so največje napake, ki sem jih opisal v osnovnem testu:
- skupni višinci so sedaj OK
- višina se več ne 'zalepi' na 30000 m
- track nima več napak
Na odpravo ostalih pomankljivosti še čakamo.

Dne 12. maja pa je prišla Beta verzija SW 2.71, ki prinaša eno samo bistveno novost. To je shranjevanje TRACK-v na spominsko kartico.

Najprej nekaj o kartici. Vstavlja se pod baterijo.
Tu je prostor za kartico:
Slika

Slika

V kompletu se dobi 64 MB. Kupil sem 512 MB kartico (se pa dobi tudi 1 GB in deluje). S to razširitvijo spomina sta rešena dva problema, ki sta bila značilna za prejšnje modele, ki so imeli samo 64 MB notranjega pomnilnika. V sprejemnik se lahko naloži bistveno več kart in ni več omejitve pri shranjevanju Track-a.

In kako deluje shranjevanje Tracka-a na kartico:
Na ekranu za TRACK, je nov gumb: DATA CARD SETUP:
Slika

ki odpre ekran za upravljanje shranjevanja track-a na kartico:

Slika

Če postavimo kljukico na Log Track To Data Card, se track poleg v osnovni spomin, shranjuje tudi na kartico (kot nek backup). Kot se vidi iz slike se shranjuje direktnov GPX formatu (to je xml), ki ga znajo brati vsi novejši programi (tudi OZI in MAP Source). Ime datoteke pa je sestavljeno iz datuma (ob polnoči avtomatsko naredi novo datoteko).
Omejitev velikosti je samo prostor na kartici. Vendar teh track-ov ne moremo (vsaj v tej Beta verziji) uporabljati za navigacijo (TrackBack) ali za prikaz na karti na GPS-ju. To je torej le skladišče za prenos na PC.

Je pa v tej Beta verziji dodana še možnost, da se GPS spremeni v USB disk (kot ključek). V Glavnem menu-ju izberemo Setup in nato Interface, da dobimo:
Slika
kjer je nov gumb USB Mass Storage, ki aktivira GPS kot zunaji disk. Na PC-ju lahko uporabljamo kartico v GPS kot USB ključ (kopiranje, brisanje...). Dokler USB kabla ne izključimo, je GPS sprejemnik blokiran za uporabo.
http://s53x.wordpress.com/
First S5 SOTA Mountain Goat !

Odgovori