S5/KS-044 Vovar

Moderator: s58r

Odgovori
Uporabniški avatar
s57xx
Prispevkov: 1066
Pridružen: 19 Maj 2008, 08:08
Kraj: Škofja Loka

S5/KS-044 Vovar

Odgovor Napisal/-a s57xx »

Na Vovar, 940m visoko vzpetino med Gozdom in Brezjami pri Kamniku sem želel že lani, pa se mi je izmuznil. Tokrat mi je le uspelo. Do sedaj sta bili opisani dve osnovni poti dostopa do izhodišča. Odločim se, da bom dostopal preko Gozda, vračal pa se bom preko Brezij. V vas Gozd nas usmeri kažipot s ceste Kamnik – Gornji grad, le nekaj 100m za Smrečjem v Črni. Prvi del ceste skozi vas ni problematičen, zadnji del je potrebno nekoliko bolj paziti, saj je vse skupaj precej ozko. Hitro za zadnjimi hišami je asfalta konec in pridemo na soliden makadam, ki je sprva ozek, nato se nekoliko razširi.

Slika

Med počasno vožnjo iščem, kje bi bila oznaka za vrh, a jo seveda zgrešim. Vidna je le v primeru dostopa z Brezij. Parkirati ne morem tam, kot sem si zamislil, saj vlačijo les s pobočij Vovarja. Spustim se nekoliko niže, kjer najdem prostor, kamor se da stisniti avto.
Ob povratku takoj opazim oznako za vrh. To, kar je bila nekoč verjetno steza, je sedaj postala prava gozdna cesta. Kot se izkaže kasneje, jih je po pobočju cel kup. Na križišču dveh vlak se odločim, da zavijem desno (rdeče sled). Razlog je precej enostaven. Tudi če bo vlake zmanjkalo, bo po nekoliko položnejšem pobočju (bolj redke izohipse) laže nadaljevati proti vrhu. Res vlake zmanjka in nekaj višincev je potrebno narediti po brezpotju, ki me ponovno pripelje na drugo vlako, ki se konča malo pred vrhom.

Slika

Teren je ponekod že lepo očiščen, drugod še vedno leži polomljeno in izruvano drevje kot posledica vremenske ujme pred leti. Pridem do večkrat opisane klopce in vpisne knjige. Hitro ugotovim, da tu nekaj ne bo v redu, saj me GPS usmerja naprej v smeri JJV, kamor se vleče vrh. No, pa smo našli še en vrh s »klopca sindromom«, okoli katerega se bodo kresala mnenja. Malo hodim sem in tja in posnamem par točk za kasnejšo analizo.

Slika

Nadaljujem proti vrhu, ki pa ga ne morem doseči. Tisti del je še vedno križem-kražem prekrit z drevjem. Ustavim se nekje na pol poti med klopco in koto 940m, pa še za to se je potrebno nekoliko spustiti in med podrtijami najti varen dostop.
Za fiksiranje fiberglasa mi služi odlomljen ostanek smreke. Za UKV anten'co mi nagaja smučarska palica, ki nikakor noče obstati zapičena v mehko podlago. Z nekaj preklinjanja in zatikanja ob »zobotrebce«, ki so nastali ob lomljenju lesa, se na koncu vse skupaj uredi.

Slika

Band je kljub ponedeljku zelo živahen, a je PPS kmalu na soncu, ki ne prizanaša ne opremi ne meni zato takoj, ko se zadeve umirijo, hitim s pospravljanjem in umikom v senco. Še enkrat se poizkusim prebiti proti »našemu« vrhu a odneham. Je preveč našpičeno vse skupaj in za moje pojme prenevarno.

Slika

Spuščam se po strmi stezici, ki mora biti v mokrem kar spolzka. Malo nižje pripelje na vlako, ta pa do že prej omenjenega križišča (zelena sled). Vse skupaj mora biti v mokrem vremenu precej blatno, saj prevladuje zemlja. Vrnem se do avta in preko Brezij in Vodic pri Kamniku in Mekinj naprej proti domu. Če vprašate mene, je dostop s smeri Gozda precej boljši – vsaj kar se tiče kvalitete makadamskih cest.

Slika

Analiza pokaže sledeče. Po kartah in zbranih podatkih je med klopco in vrhom, ki ga imamo označenega v ARM-u, kakih 109m. Če upoštevamo možno napako pri določanju koordinat je čisto verjetno, da bi bila ta razdalja tudi znotraj 100m odmika ali pa še celo večja od 109m, kot jih pokaže gornja slika. Dokler se ne očisti tistega konca grebena in se morda celo pokaže značilen konfin z X-om, bomo težko določili, če karte lažejo. Vseeno vam predlagam, da se od klopce odmaknete v smeri, kjer sem delal tudi jaz. Tam boste definitivno znotraj dovoljenih odmikov od vrha, ki jih predpisuje ARM.

Hvala za zveze in spote!
Nekaj slik v večjem formatu najdete tu.
Jure S57XX

s56jaz
Prispevkov: 50
Pridružen: 19 Jun 2008, 00:34

Re: S5/KS-044 Vovar

Odgovor Napisal/-a s56jaz »

Jure
tvoj garmin ni zgrešil veliko. Vrh je tam kamor ti je pokazal. Samo pot do njega pelje malo na okoli. Včasih je bolje hoditi malo tudi po občutku. Po mojih izkušnjah je gospd garmin flegmatik, ki zna samo tam kjer si on izračuna. Kako prehoden je pa teren na tej njegovi poti ga pa prav malo briga.

Danes proti večeru sem se odpravil na Vovar in zadevo preveril. :shock: Pravi vrh sem našel brez problemov saj so gozdarji pred nedavnim odstranili nekaj debelih bukev in do 30 m pod vrh z južne strani izdelali povsem novo vlako.
Tudi kofin z x- om je na novo postavljen, čeprav ne verjamem, da povsem točno saj je postavljen tako bolj provizorično in obložen s kamenjem. Stoji v luknji tik pod ogromnim prevrnjenim štorom stare bukve na najvišji točki grebena. Je pa sigurno to pravi vrh in če splezaš na prevrnjen štor boš celo za kakšen m višji od 940m. Razgled z vrha je sedaj, ko je vihar opravil svoje veliko boljši kot pa z mesta kjer stoji klopca. Za postavitev anten je dovolj prostora in štor ima eno korenino prav prijazno obrnjeno naravnost v nebo tako, da rabiš samo malo izolir traka ali košček vrvice in vertikalka stoji. Za radiale ti malo telovadbe po gnilih vejah vseeno ne uide. :twisted:
Sam vrh je sedaj dostopen brez problemov samo pri klopci se spustiš nekaj metrov v smeri mlake (južno) po stezici v levo kakšnih 60m do vlake, nato pa dobrih 30m naravnost v hrib. Po sledeh sodeč je potka od steze do vrha čedalje večkrat uporabljana. Steza pa se nadaljuje naprej po grebenu proti vzhodu. Mislim, da bo vrh kmalu dostopen tudi po grebenu od klopce saj morajo gozdari pospraviti samo še kakšnih pet večjih dreves. Jaz sem z malo telovadbe prilezel do štora kjer si imel postavljen PPS. Zadeva je sedaj že mnogo lažja kot pa pred leti saj je veliko drobnejših vej in dreves že strohnelo.
Bodočim aktivatorjem pripročam še drugo pot in sicer po grebenu, od vzhoda. Del poti je vrisan tudi na Juretovem zemljevidu.
Do vzhodnega grebena najlažje prideš tako, da s poti ki pelje z Gozda proti Brezjam malo pred gozdom zaviješ levo navzgor proti nekdanjemu skednju. Tam lahko parkiraš in nadaljuješ še nekaj metrov po cesti nato pa zaviješ naravnost v hrib kjer po nekaj metrih naletiš na gozdno vlako. Vlaka pelje najprej malo v levo pred grabenom pa zasuče v desno. Kakšnih 50m pred koncem vlake opaziš levo na skali rdečo piko in ob njej stezico, ki te po grebenu pripelje tik pod vrh.

PS
sem hotel tudi aktivirati "pravi vrh", če sem bil že ravno gori. Pa se ni izšlo. Kljub temu, da sem še pravi čas opazil kaj se približuje me je na sredini poti do avtomobila ujela nevihta, ki se je privlelka z Velike planine. Napralo me je tako, kot že dolgo ne - do gat :lol:

S56JAZ

Uporabniški avatar
s57xx
Prispevkov: 1066
Pridružen: 19 Maj 2008, 08:08
Kraj: Škofja Loka

Re: S5/KS-044 Vovar

Odgovor Napisal/-a s57xx »

Evo, super za dopolnilo. Upam, da si bodo tudi bodoči obiskovalci prebrali.

Upam, da si se posušil ;) ... Sem sprva tudi jaz pogledoval proti vzhodnemu grebenu, a sem nato vseeno ubral S in nato Z smer. Tudi če bi nadaljeval v križišču vlak levo in ne desno, kot sem šel, bi me verjetno zaneslo na vlako, ki verjetno obide vrh in pride malo pod klopco. Malo verjetno bi bilo, da bi se zagnal naravnost v hrib po tisti stezici, ki jo označuje "V". Vodenje z Garminom v takemle terenu pač ne gre. Jaz ga uporabljam za beleženje poti in kazanje smeri in oddaljenosti od vrha. Karta je še vedno zakon, a kaj ko je tu toliko novega, naše karte so pa takoooo stare ... :lol:
Bo treba ponoviti, saj je blizu ...
Jure S57XX

Odgovori